טיפים לחוזרים ומורה נבוכים להפעלה מחדש של חשבון הבנק הישראלי שלכם / ד”ר דורית פרפרה

בחו”ל

כשנה עד חצי שנה לפני החזרה להרשם בטופס ההרשמה לתושב חוזר וטופס בקשה להכרה כמדען.

לאחר כחודש מתקבל מסמך אישור הכרה כתושב/מדען חוזר. האישור הזה חשוב וישמש אתכם במגוון מקומות. שימרו עליו.

 ניתן גם לפנות ישירות במייל (ובטלפון) ליועצים של המרכז לקליטה במדע, על פי תחומכם המקצועי:

ולקבל סיוע כבר מרחוק.

בישראל

1. לגשת לסניף משרד הפנים להנפיק מסמך כניסות/יציאות מחו”ל. המסמך נחוץ להנפקת פנקס עולה חדש שנחוץ לבנק ויקל על קבלת שעות עולים לילדים ממשרד החינוך.

2. לקבוע פגישה עם נציגות משרד העלייה והקליטה בעיר המגורים שלכם (לפי הרישום במשרד האוכלוסין) בכדי לקבל פנקס עולה חדש/ה. הפנקס מונפק במקום (רק בעיר בה אתם רשומים). לצורך הנפקת הפנקס תזדקקו לדרכון  ולמסמך יציאות/כניסות מחו”ל.

3. חשבון הבנק הישראלי שלכם יומר בד”כ לחשבון חוץ לאחר שנתיים של שהייה בחו”ל. כשאתם חוזרים לישראל, לא ניתנת גישה אליו ואי אפשר לבצע בחשבון פעולות (דוגמת למשוך כסף, לבקש פנקסי שיקים ולהנפיק כרטיסי אשראי). כדי להחזיר את חשבונכם לסטטוס של חשבון פעיל בישראל, יש להגיע לבנק עם פנקס עולה, דרכונים ואישורים לכניסות/יציאות מחו”ל. (בבנק לאומי חשבון חוץ מתנהל בסניף אלנבי תל אביב וניתן להפעיל חשבון רק בו). שימו לב שאת החשבון ניתן להעביר סטטוס רק בשתי נקודות זמן בחודש, ה-15 וה-30. עד החשבון לא חוזר להתנהל כחשבון ישראלי אין אפשרות להנפיק כרטיסי אשראי! רק אחרי שהחשבון חוזר להיות ישראלי ופעיל, רק אז אפשר לבקש להנפיק כרטיסי אשראי, תהליך שלוקח עד שבועיים. קחו בחשבון כי אם תרצו להשתמש בשירותי בנק, תאלצו כנראה להשתמש בכרטיסי האשראי שלכם מחו”ל בתקופה הזו.

ברכוים השבים!