סיכום יריד אירופה – 2023 // נדב דואני

יריד תעשייה ואקדמיה בסיינס אבורד הוא כבר מסורת.

פעמיים בשנה יוצאים בכירים האקדמיה והתעשייה מישראל למספר מפגשים מקצועיים עם הקהילות שלנו בחו״ל. משתפים אותם לגבי החזרה לישראל, מספרים להם על התעשייה אותה הם מייצגים והעתיד הצפוי לה וכן על משרות רלוונטיות.
כמו כן, חברי וחברות קהילה שרצו, יכלו לקיים שיחות אישיות עם הדוברים – וכך התקיימו למעלה מ-50 מפגשים אחד על אחד עם הדוברים.ות.

עד לאחרונה כל הירידים שלנו התקיימו בארה״ב וזו השנה הראשונה שהיריד הזה התקיים באירופה ובהצלחה מרובה!

שלושה ימים שהתחילו בציריך (שוויץ) והמשיכו לאקספורד ולאחר מכן לקמיברידג׳ (אנגליה).

אז מי הגיע השתתפ.ה ביריד?

פרופ’ יעל מנדל גוטפרוינד, דיקנית הפקולטה לביולוגיה בטכניון ובעלת מינוי משני בפקולטה למדעי המחשב. יעל בוגרת האוניברסיטה העברית בביולוגיה וכימיה ודוקטורט בתחום הביולוגיה החישובית. את השתלמות הבתר-דוקטורט עשתה באוניברסיטה של קליפורניה, סנטה קרוז שבארה”ב. כיום יעל ראש המעבדה לביולוגיה מערכתית וחישובית בפקולטה לביולוגיה. תחום המחקר שבו עוסקת הוא בקרת ביטוי גנים בהתמקדות על בקרה שלאחר השעתוק בתאי גזע עובריים אנושיים בשילוב בגישות ניסוייות רבי תפוקה וגישות חישוביות. במעבדתה פותחו כלים חישוביים רבים לניתוח דאטה גנומי, וכלים מבוססי למידת מכונה לזיהוי חלבונים קושרי חומצות גרעין ולזיהוי אתרי קישור של חלבונים. יעל פעילה מאוד בקהילת הביואינפורמטיקה וכיהנה בעבר כנשיאה של האגודה הישראלית לביולוגיה חישובית וביואינפורמטיקה. יעל חינכה דורות רבים של סטודנטים בטכניון והייתה פעילה שנים רבות בגיוס חברי סגל וקליטתם בטכניון.

פרופ’ טבח הוא יזם וחוקר מבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית. בוגר מכון ויצמן ואוניברסיטת הרווארד. יובל משתמש בכלים חישובים בכדי לחקור כוחות על בטבע, מחלות גנטיות, סרטן ואבולוציה. יובל הקים כבר 4 סטארטפים, שותף ל-4 פטנטים ופרסם מעל 40 מאמרים מדעים. פרופ’ טבח מרצה מבוקש בארץ ובעולם הוא הרצה במוסדות מהמובילים בעולם כגון MIT הרווארד וסטנפורד.

מנהל פיתוח עסקי עם ניסיון רב בתפקידי ניהול בתעשיות החקלאות והאגריטק, בתחומי הטכנולוגיה, הפיתוח והפיתוח העסקי. בהכשרתו אורי בוגרת תואר שני בגנטיקה במדעי הצמח, ובעל ניסיון רב בתחום טיפוח הזנים וטכנולוגיות השבחה בתעשיית הזרעים בחקלאות. אורי הצטרף למיגל ביוני 2019 ומכהן כסמנכ”ל עסקי ומנהל את חברת העברת הטכנולוגיה של מיגל – גלילאו, בו אורי פועל לחיבור בין מחקרים וטכנולוגיות לצרכים שקיימים בחקלאות ובתעשייה. במסגרת פעילות הפיתוח העסקי של מיגל הוקמו בשלוש שנים האחרונות כ-12 חברות חדשות בתחומים של חקלאות, מזון ופארמה, ונחתמו מספר רב של הסכמי רשיון ושיתוף פעולה עם חברות. לפני כשנתיים הובילה מחלקת הפיתוח העסקי של מיגל את הקמת מרכז הידע בתחום האגריוולטאי, וכיום מיגל מהווה את אחד מגורמי הידע העיקריים בארץ בתחום.

אז היה מעולה ומוצלח וכל זאת לא היה מתאפשר אלמלא התמיכה של משרד העלייה והקליטה ושל מנהלי ומנהלות הקהילות שלנו: ד״ר ארתור שפירא, ד״ר אניה ופריק, ד״ר גיא יונה, ד״ר גאולה חנין וד״ר אימאן חטיב מסאלחה שפעלו לילות כימים למען הצלחת היריד.

אז אחרי הצלחה כזו, אירופה, האם את מוכנה ליריד הבא? do you wanna see us dance?

כתבות דומות

תחרות חדשנות למלחמה באנטישמיות // ד”ר רועי צזנה

השנה היא שנת 2024. בערים המתקדמות בעולם אפשר למצוא מכוניות אוטונומיות על...

ראיון עם מדען חוזר, עם ד”ר אהרון (רוני) אזגורי

משרה נוכחית – מרצה בכיר במחלקה להנדסה כימית וביוטכנולוגיה באוניברסיטת אריאל. באילו...

מסר ליום האשה מיו”ר הארגון, פרופ’ רבקה כרמי

לכל מדעניות רשת סיינס אברוד באשר הינכן, שלום וברכה. יום האשה השנה...

ראיון עם מדענית חוזרת, עם ד”ר מיכל ארד

משרה נוכחית – VP Academia and Science, Awz Ventures באילו תחומים עסקו...

אירוע הפתיחה של Synergy Innovate של את”א יוצא לדרך!

האם תהיתם איך חדשנות ברפואה באה לידי ביטוי במלחמת חרבות ברזל? איך...

התפרסם הקול הקורא השני לתוכנית לתמיכה בהעסקת חוקרים מצטיינים במעמד חוקר בשיתוף עם המרכז לקליטה במדע במשרד העלייה והקליטה

***שימו לב, מועד ההגשה נדחה ל 12.5.24*** הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה...

הכירו את מרכז הסרטן המשולב הטכניוני – ראיון עם מנהל המרכז (שמגייס!)

שלום פרופ’ אמיר אורין, ראש מרכז הסרטן המשולב הטכניוני ספר על המרכז: מרכז...

יש לך דוקטורט, או עד שנה לסיומו? זה הזמן להוביל את השינוי

נפתחה ההרשמה להגשת מועמדות למחזור י”ד של תוכנית ממשק – ממדע למדיניות, מבית...

התפרסם קול קורא למתן מלגות למדענים חוזרים ע”ש יצחק שמיר למשתלמים במחקר לשנת 2024

משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה (להלן – המשרד) מפרסם בזאת קול קורא לקבלת...