(1) בשנת 2022 עיצוב כבר אינו ״תעשו לי את זה יפה״ או ״תעשו את זה שימושי״, ולא רק האפליקציה הממכרת, הכיסא הארגונומי או הבגד המגניב.
(2) עיצוב הוא דרך התבוננות על העולם, פרדיגמה מחקרית, שפה וסט הכלים למימושה.
(3) בשנת 2022 מעצבים מבצעים מחקר, כותבים קוד, מנתחים דאטה, מתבוננים במיקרוסקופ (עם חלוק לבן) ומנסחים מודל עסקי.
מעצבים עובדים בחברות טכנולוגיה, בבנקים, במשרדי ממשלה ובאקדמיה. אם תסתכלו מתחת למיטה, אולי תמצאו שם מעצב..
(3) בשנת 2022 מעצבים עוסקים במחקר מדעי, כתף אל כתף עם מדענים ומדעניות. נוירוקוגניציה, ביולוגיה מולקולרית, כימיה שימושית, ננוטכנולוגיה ורפואה – כולם תחומים בהם המעצבים חוקרים, ומפתחים. מיני רבות, שתי תכונות שעיצוב מוסיף למחקר: המשיכה לטעויות (והיכולת להתמודד איתן), והבנה אמיתית ואמפתית לצרכי האדם וסביבתו..
(4) בשנת 2022 מעצבים מפתחים מודלים כלכליים חדשים, המותאמים לעידן הפוסט-תעשייתי/ניאו-ליברלי, ושייושמו הן על כדור-הארץ והן במאדים (פשוטו כמשמעו).
(5) משנת 2019 פועל בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים, מרכז חדשנות ויזמות שעוסק בפיתוח מיזמים בתחומי הרפואה, הבריאות והסביבה. המרכז משתף פעולה עם מרכזים רפואיים ומעבדות מחקר אקדמיות בארץ ובעולם, עם חברות מובילות, משרדי ממשלה וארגונים חברתיים. שמו של המרכז: ״מעבדה 212״ (שאלו אותנו למה בוובינר ב-1/3/2022).