מענקי מארי-קירי של האיחוד האירופי / פרופ’ דוד לוי פאור

תוכנית ניידות החוקרים ע”ש מארי סקוודבסקה-קירי של האיחוד האירופי היא תכנית מענקים נדיבה להתפתחות מדעית-מקצועית. מטרת המענקים האישיים בתכנית, היא מיקסום הפוטנציאל היצירתי והחדשני של חוקרים, על ידי גיוון המיומנות הנרכשות, באמצעות הכשרה מתקדמת, ניידות בינלאומית ובין תחומית.

פוסט-דוקטורנטים וחברי סגל יכולים להגיש הצעה לתוכנית. המענק ניתן לבעלי הפוטנציאל להפיק התועלת הרבה ביותר להתפתחותם המקצועית, בזכות שהותם במקום המארח בחו”ל. המענק פתוח לחוקרים המגיעים / החוזרים לישראל, לישראלים היוצאים לשהות באירופה ובעולם כולו (כולל ארה”ב, למען הסר ספק). כל התחומים האקדמיים פתוחים להצעות. ההגשה מצריכה מקצועיות, למידה משמעותית ומוכנות להקדיש זמן ולרתום גם את המנחה/ים המארח/ים לכתיבת הצעה מנצחת.

למה לא לגשת? כי זה תחרותי מאוד! כי זה מחייב  התמקצעות שתסייע גם בעתיד!   כי נדרשת הצעת מחקר!

למה לגשת?
  • כי התחרות כללית – את/ה מתחרה בטובים מכל העולם בתחומך
  • כי המענק פתוח לכל התחומים
  • כי יש מספיק מענקים לכל המצוינים והמצוינות, גם אם לא זוכים בפעם הראשונה
  • כי אפשר להתחרות שוב
  • כי יש הקצבה קטנה למחקר בנוסף למענק הקיום
  • כי סכום מענק הקיום גבוה יחסית
  • כי זהו מענק המחייב קבלת כל התנאים הסוציאלים הנהוגים במקום האירוח, כולל פנסיה
  • כי יש הקצבה קטנה גם למשפחה וילדים
  • כי המענק שואף לשילוב מיטבי בין חיים מקצועיים ואישיים
  • כי אפשר אח”כ לחזור לארץ עם תוכנית המשך ובכלל לחזור עם דוקטורט מחול לפוסטדוק בארץ

קישור לקול הקורא לשנת תש”פ.

מועד אחרון להגשה:  9 ספטמבר 2020

בתכנית שני מסלולים עיקריים:

  • European Fellowships (IF-EF) – המסלול האירופי, המאפשר ניידות חוקרים הן בין מדינות באירופה (לדוגמא מישראל לספרד או מצרפת לישראל) וכן מכל שאר העולם לאירופה (מארה”ב לישראל). בשנת 2020, הצעות לפוסט בבריטניה יש להגיש במסלול זה. במסלול זה משך המענק 12-24 חודשים. קיימים מספר תת מסלולים:
    • Standard (IF-EF-ST) המסלול הנפוץ – פוסט-דוקטורט באקדמיה באירופה
    • Social and Enterprise (IF-EF-SE) המסלול המיועד לחוקרים השואפים להתנסות במחקר במגזר הלא אקדמי
    • Career Restart (IF-EF-CAR) מסלול המיועד לחוקרים שלא עסקו במחקר לפחות 12 חודשים, בתקופה של 18 חודשים, מיד לפני מועד סגירת הקול הקורא
    • Reintegration (IF-EF-RI) מסלול המיועד לחוקרים החוזרים לאירופה לאחר שהות ממושכת מחוץ לאירופה, חוקרים שעיקר הכשרתם המדעית / מקצועית התבצעה מחוץ לאירופה
  • Global Fellowships (IF-GF) – מסלול המאפשר רכישת מיומנויות, כישורים, קשרים החיוניים לאירופה, והטמעתם באירופה. משך המענק 24-36 חודשים. המסלול מורכב משני חלקים, עוקבים, שהם המענק כולו:
    • שלב ראשון – יציאה מאירופה למדינה אחרת בכל רחבי העולם (מישראל לניו-זילנד), לתקופה של 12-24 חודשים
    • שלב שני, עוקב, מיד בתום השלב הראשון – חזרה לאירופה (מניו-זילנד לישראל), לתקופה של 12 חודשים

אפשרויות מימון נוספות לניידות חוקרים ב- Horizon 2020:

  • MSCA-COFUND מענקים לגופים ברחבי אירופה, המקיימים תכניות ניידות חוקרים עצמאיות, הפועלות לפי כללי תכנית MSCA. הגשת הצעה למענקים אלו מחייבת פניה לגופים הרלוונטיים, לפי כללי ההגשה ובמועדים ייחודיים להם. גם תנאי המימון שונים וייחודיים לכל גוף. מידע נוסף כאן

Widening Fellowships מענקים לחוקרים במסלולים האישיים האירופים, שקיבלו ציון גבוה, אך לא זכו למימון, ושהמדינה אליה ביקשו להגיע הינה אחת ממדינות ה- widening. תקציב ייעודי, מתכנית Spreading Excellence and Widening Participation, יועמד לרשות חלקם. חוקרים אלו יזכו במענק שתנאיו כתנאי ה- MSCA-IF, אולם מענקים אלו נקראים מענקי Widening Fellowships.

כדי לסייע ולעודד את ההגשה לתוכנית

אורגנה לפני מספר שנים באוניברסיטה העברית, סדנה בנושא לתלמידי ותלמידות מחקר. צילום החלק הראשון של הסדנה, כפי שהועבר על ידי גב סמדר הירש, מצורף כאן (החל  מהדקה ה 16). להלן גם קישור למצגת  ההרצאה של גב’ סמדר הירש.  שימו לב. מדובר בסרטון ישן יחסית. ישנם עדכונים של התוכנית מידי שנה ובמיוחד עשויים לחול שינויים בעידן הקורונה. אבל תוכנית הליבה היא אותה תוכנית הליבה והסרטון מייצגה. עלון זה מיועד למי שמתעתד להתחרות על מענק פוסט דוקטרט לשנת 2020 ומכירים את התוכנית. זום המפגש יישלח לנרשמים.

ב-2018 אורגן וובינר על פוסט-דוקטורט בתעשייה – תוכניות המו”פ האירופי עם מר מתן רהב שכיהן אז כאיש הקשר הישראלי ב-ISERD לתוכניות Marie S. Curie ו- ERC. הוא הציג בוובינר את תוכנית מרי קירי לניידות חוקרים, ובפרט על תוכנית ה-Individual fellowship:
– המסלולים השונים והאפשרויות השונות דרך האיחוד האירופי – European Fellowship מול Global Fellowship, Standard Panel, Re-integration Panel וכו’
– למי התוכניות מיועדות ולאילוחוקרים הן עשויות להיות רלוונטיות
– מה ממומן במסגרת המענק
– כיצד מתקבלת ההחלטה (קצת על תהליך השיפוט)
– מאיפה מתחילים? כיצד ניגשים?

בהמשך הציגה ד”ר אלית שטרק-ענבר שמכהנת כ-Director of Research and Clinical Affairs בחברת אינטנדו, הרצליה, חברה המפתחת תוכנות לאימון קוגניטיבי לאנשים עם פגיעות וליקויים קוגניטיביים.
היא זכתה במלגת מארי קרי למחקר בתעשיה עבור המחקר שהיא מובילה בחברה. לאחר סיום לימודי הדוקטורט בתוכנית הבינתחומית למדעי המח, באוניברסיטה העברית, עברה הכשרת פוסט-דוקטורט באוניברסיטת קליפורניה, ברקלי, במעבדתו של פרופ’ ריצ’ עברי, בנושא למידה מוטורית ומעורבות קוגניטיבית. במהלך הפוסט-דוקטורט, הובילה שיתוף פעולה מחקרי עם חברת Posit Science בייסודו של פרופ’ מייק מרזניק, מאבות חקר הנוירופלסטיות. לאחר מכן עבדה מספר שנים כחוקרת בכירה בחברה זו. היא חזרה לארץ בקיץ 2017, לאחר כ-7 שנים בברקלי, קליפורניה. היא נתנה דגשים על היבטים שונים במלגה וטיפים אישיים שלה למועמדים.

לינקים שימושיים נוספים:

מה צריך כדי לזכות? סבלנות, חריצות, כישרון, עקשנות לנסות שוב וכמובן הכשרה מתאימה בזמן התואר הראשון, השני והשלישי. לא חייבים את כולם. אבל חייבים הוכחות פרסום והישגים אחרים, כולל השתתפות בכנסים ונכונות לכתוב הצעת מחקר ייחודית.

לתוכנית תמיכה במענקי מארי קירי לפוסטדוק וחוקרים/חוקרות חוזרים

על מעברים

פרויקט מעברים מלווה סטודנטים וסטודנטיות בעלי אוריינטציה מחקרית – מהתואר הראשון ועד הפוסט דוקטורט  – בתהליכי ההתפתחות האישים והמקצועיים שלהם. השאיפה היא לתמוך, להאיץ, להעמיק ולקדם את התפתחותם, קודם כל באמצעות יצירת רשתות תמיכה דיגיטליות, אבל בהמשך – על ידי המוסדות האקדמיים והלאומיים עצמם – באמצעות יצירת מערכות תמיכה מקצועיות אשר ייתנו תמיכה אינטנסיבית יותר. מדובר עם כן ביצירת המרכיבים הראשוניים של המערכת הלאומית שתצטרך לגדול ולהתפתח בהמשך.

רישום לפעילויות מעברים כאן

 * פרופ’ דוד לוי פאור הוא מקים ארגון מעברים

כתבות דומות

תחרות חדשנות למלחמה באנטישמיות // ד”ר רועי צזנה

השנה היא שנת 2024. בערים המתקדמות בעולם אפשר למצוא מכוניות אוטונומיות על...

ראיון עם מדען חוזר, עם ד”ר אהרון (רוני) אזגורי

משרה נוכחית – מרצה בכיר במחלקה להנדסה כימית וביוטכנולוגיה באוניברסיטת אריאל. באילו...

מסר ליום האשה מיו”ר הארגון, פרופ’ רבקה כרמי

לכל מדעניות רשת סיינס אברוד באשר הינכן, שלום וברכה. יום האשה השנה...

ראיון עם מדענית חוזרת, עם ד”ר מיכל ארד

משרה נוכחית – VP Academia and Science, Awz Ventures באילו תחומים עסקו...

אירוע הפתיחה של Synergy Innovate של את”א יוצא לדרך!

האם תהיתם איך חדשנות ברפואה באה לידי ביטוי במלחמת חרבות ברזל? איך...

התפרסם הקול הקורא השני לתוכנית לתמיכה בהעסקת חוקרים מצטיינים במעמד חוקר בשיתוף עם המרכז לקליטה במדע במשרד העלייה והקליטה

***שימו לב, מועד ההגשה נדחה ל 12.5.24*** הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה...

הכירו את מרכז הסרטן המשולב הטכניוני – ראיון עם מנהל המרכז (שמגייס!)

שלום פרופ’ אמיר אורין, ראש מרכז הסרטן המשולב הטכניוני ספר על המרכז: מרכז...

יש לך דוקטורט, או עד שנה לסיומו? זה הזמן להוביל את השינוי

נפתחה ההרשמה להגשת מועמדות למחזור י”ד של תוכנית ממשק – ממדע למדיניות, מבית...

התפרסם קול קורא למתן מלגות למדענים חוזרים ע”ש יצחק שמיר למשתלמים במחקר לשנת 2024

משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה (להלן – המשרד) מפרסם בזאת קול קורא לקבלת...