הכירו את מרכז הסרטן המשולב הטכניוני – ראיון עם מנהל המרכז (שמגייס!)

שלום פרופ’ אמיר אורין, ראש מרכז הסרטן המשולב הטכניוני

פרופ’ אמיר אורין

ספר על המרכז:

מרכז הסרטן המשולב הטכניוני הוא מיזם מחקרי ייחודי בטכניון, באקדמיה בישראל ובעולם לחקר ולימוד הסרטן. המרכז הוקם מתוך הבנה כי העתיד בטיפול במחלת הסרטן דורש שילוב כוחות בין מדעי החיים (ביולוגיה, רפואה, ביו-טכנלוגיה, ביו-רפואה), לבין המדעים מדויקים (כימיה, פיזיקה, הנדסות), מתמטיקה וחישוביות,  יד ביד עם מחקר תרגומי ומחקר רפואי קליני. הבנה זאת הביאה את הטכניון ליצור מרכז ייחודי בו תחומים אלה נפגשים והמשלב את החוזקות הטכניוניות במדעים מדויקים חישוביות והנדסות.

ליבו של המרכז בפקולטה לרפואה, אך במרכז חברים כ-75 חברי סגל מפקולטות שונות מרחבי הטכניון אשר מעוניינים בקידום חקר הסרטן. כמו כן, במרכז חברים אונקולוגים מהמרכז ע״ש שיפמן לאונקולוגיה במרכז הרפואי רמב״ם ובמרכזים האונקולוגים בבתי החולים המסונפים לפקולטה לרפואה והטכניון כדוגמת ״בית שולמית״ במרכז האונקולגי ״העמק״ בעפולה.

המרכז מקדם הן תשתיתית והן אקדמית את חקר הסרטן.  בימים אלה אנו בליבה של  קפיצה נחשונית ולפיתוחו של המרכז נאספו למעלה מ-120 מיליון דולר. באמצעות תרומתה הנדיבה של  משפחת קאהן מוקם בימים אלה בצמוד לפקולטה לרפואה בבת-גלים בנין קאהן לחקר מחלות האדם שיהיה ביתו של מרכז הסרטן. הבניין יהיה משכנן של מעבדות מחקר לחוקרי סרטן ופלטפורמות מחקר משותפות מתקדמות. במקביל, בתרומה נדיבה של קרן רות וברוך רפפורט והטכניון הוקמה קרן למחקר מחלת הסרטן בהשקעה של למעלה מ-60 מיליון דולר אשר יוקדשו לגיוס חברי סגל, פיתוח תשתיתי ותוכניות מחקר אקדמיות.

 

מה תחום המחקר העיקרי במרכז?  

אנו מתעניינים במחקר בסיסי ויישומי בחקר הסרטן במשמעות הרחבה של המחלה:  מטרתנו היא לקדם הבנה של תהליכים  שהם בסיס התפתחות הסרטן  הן בתא הסרטני, הסביבה הגידולית ותגובת המאכסן.  הבנה זאת אינה מוגבלת לתחום הביולוגיה של הסרטן אלא כוללת הבנה מתמטית, ביו-פיזיקאלית, כימית, וחישוביות מתקדמת  יד ביד עם  מחקר יישומי, מחקר תרגומי, פיתוח טכנולוגיות  ומחקר רפואי קליני . אנו משוכנעים כי גישה שילובית היא הנתיב שיביא לפריצות דרך משמעותיות הן בפיתוח תרופות, אבחנה מוקדמת וטיפולים חדשניים.

 

מהן המטרות המדעיות שלו?

מטרת המרכז היא להוות מגנט-וגרעין לחוקרי סרטן המוביל ברמה הלאומית ובין לאומית 

  1. חקר: מטרת המרכז לקדם תגליות מדעיות בתחום הסרטן;  מתן פתרון לבעיות מרכזיות בתחום הסרטן  ותרגום הבנה זאת לתחום הקליני באבחנה (דיאגנוסטיקה) ופיתוח טיפולים עד לשלב הפרה-קליני המתקדם והקליני המוקדם.
  2. אקדמיה וחינוך: הכשרת דור העתיד של חוקרי סרטן ואונקולוגים והנגשת ידע לציבור הרחב.

 

אילו תחומי מחקר רלוונטים מבחינתכם לגיוס?

אנו פתוחים להצטרפות מועמדים מצטיינים המתמקדים בחקר הסרטן בכל כיוון שהוא. לדוגמא (אך לא רק) ביולוגיה ניסיונית של סרטן, חישוביות, ושילוב בין תחומים.

 

מה מייחד העסקה במרכז בהשוואה לגיוסים אחרים לקריירה אקדמית בישראל?

המרכז ותוכנית הפיתוח  נותנים הזדמנות חד-פעמית וייחודית לחוקרים להטביע חותם משמעותי על תחום חקר הסרטן בארץ ובעולם.  אנו מתמקדים בחוקרים בעלי מצוינות אקדמית מוכחת ושלהם תוכניות עתיד מרתקות. מצופה מהמצטרפים למרכז להוביל קבוצת מחקר עצמאית מצוינת, חוקרים שהם בנפשם גם ״שחקני קבוצה״ ויחד עם זאת גם עצמאיים ובעלי כיוון מחקר ברור משלהם. המרכז פועל לגיוס 4-6 חברי סגל בתחום הסרטן סגל צעירים ובכירים בשנים הקרובות. אנו מאפשרים מינוי משני בפקולטה נוספת מעבר לרפואה במידה והמועמד והפקולטה הנוספת מעוניינים בכך. החוקרים המתקבלים ייהנו מתנאי קליטה נדיבים במיוחד, מעבדות מתקדמות כבר משלב הקליטה הראשוני (מבלי לאבד זמן יקר על המתנה), תמיכה בניהול המעבדה ומלגות לחוקרים צעירים במעבדתם בחמש השנים הראשונות לקליטתם. במקביל מצופה מהחוקרים לממן את מחקרם בנוסף ממענקי מחקר תחרותיים לאומיים ובין לאומים ולצורך כך אנו מסייעים בהדרכה בהגשת מענקים ומעניקים ליווי אקדמי ואדמיניסטרטיבי.

 

ספר על הליך האפליקציה והראיונות למשרה במרכז (זה הזמן להציע טיפים).

פרטים על הנדרש להגשת מועמדות לחברות כחבר סגל במרכז נמצאים בקול הקורא הצמוד לראיון זה.  המשרות המוצעות משויכות לפקולטה לרפואה או במידה ומדובר בתחום אחר לפקולטה המתאימה. הפנייה נשקלת על ידי ועדת קבלה טכניונית ייעודית למרכז הסרטן. מועמדים/ות הנבחרים על ידי ועדת החיפוש יזומנו לביקור של 2-3 ימים במרכז, בפקולטה לרפואה ובטכניון. במהלך הביקור יציגו את מחקרם בהרצאה פתוחה ואת תוכנית מחקרם העתידי לפורום מצומצם. במהלך הביקור יפגשו עם הנהלת המרכז ודיקן הפקולטה הרלוונטית וכן עם חברי סגל מהמרכז, מהפקולטה לרפואה כולל רופאים חוקרים ואונקולוגים ומהטכניון.  לאחר הביקור, ועדת החיפוש תקבע אם מומלץ לעבור לשלב הבא בתהליך המינוי האקדמי והקבלה למרכז. במידה והמועמדת או המועמד  נמצאים מתאימים, מועמדותם מובאת בפני המכינה הפקולטה הרלוונטית וזאת לאחר הכנת תקציב ראשוני על ידי המועמד. בדרך כלל המכינה מבקשת להסתייע במכתבי המלצה ממספר חוקרים משמעותיים בתחום. המלצה חיובית של מכינת הפקולטה מועלת לפורום הנשיא ושם היא נשקלת סופית. במידה והיא מקבלת את אישור הנשיא מוצע למועמדת/מועמד משרה של חבר סגל במרכז הסרטן עם שיוך פקולטי מוגדר. מומלץ למועמדים שהצעת המחקר תהה תמצית בהירה ותכיל תעדוף ברור של מטרות המחקר והצרכים לביצוע המחקר.

ניתן להגיש מועמדות בכל זמן. מומלץ להגישה כשהתיק בשל לכך, כלומר כשיש סיפור מעניין לספר, מאמר ראשון באויר ואחד נוסף בדרך. אני רוצה להבין מה היחודיות של המועמד/ת בשטח, היחודיות שתאפשר להם להצליח בהמשך. מה טביעת האצבעות שלהם. למה לבחור בהם על פני אחרים. אשמח לקבל סדר עדיפויות לתוכניות לעתיד וגם הסבר שלו. לקבל הצעה שכוללת פירוט של “המאמר הבא שלי יהיה X” או “המאמר הראשון שלי מהמעבדה יהיה על Y”.

 

איך נראה תהליך הקליטה אצלכם? האם יש ליווי כלשהו בהקמת המעבדה ובקליטה למרכז?

אנו רואים את קליטת חברי הסגל למרכז הסרטן כמשימה העיקרית של המרכז וכ-60% מתקציב המרכז מיועד לקליטת חברי סגל. אנו מלווים את הקליטה בכל השלבים כאשר המועמד עדיין בחו״ל. כבר בשלב זה אנו תומכים בהגשת מענקים, בחשיבה על תכנון המעבדה והצוות שלה (בחירה של מנהל/ת מעבדה), סיוע בגיבוש התקציב והבנת הצרכים הפרטניים המחקריים של החוקר. במקביל, ובמידה ולמועמד/ת בן/בת זוג ו/או ילדים אנו משקיעים מחשבה ומאמצים בקליטתם בצורה מיטבית הכולל סיוע בחיפוש דיור ותעסוקה והשתלבות במערכות החינוך.

חונכות: החל מהשלב הראשוני של הקליטה ובהתאם לרצונו של המועמד אנו מצרפים לקליטתו ״מנטור״ חונך, חבר סגל בכיר (בד״כ פרופסור מן המנין) אשר מסייע לחבר הסגל הן אדמיניסטרטיבית והן אקדמית במהלך כל שנותיו הראשונות.

 

מהם האתגרים בצמיחת המרכז?

שני אתגרים עיקריים אקדמיים עומדים בפני המרכז:

  1. קליטת חוקרים מצויינים והקמת קבוצות תוססות מחקרית.
  2. הגברת החיבוריות בין תחומי החישוביות למחקר הבסיסי והקליני

 

הדמיית הבניין החדש של המרכז (בבנייה)

 

כתבות דומות

תחרות חדשנות למלחמה באנטישמיות // ד”ר רועי צזנה

השנה היא שנת 2024. בערים המתקדמות בעולם אפשר למצוא מכוניות אוטונומיות על...

ראיון עם מדען חוזר, עם ד”ר אהרון (רוני) אזגורי

משרה נוכחית – מרצה בכיר במחלקה להנדסה כימית וביוטכנולוגיה באוניברסיטת אריאל. באילו...

מסר ליום האשה מיו”ר הארגון, פרופ’ רבקה כרמי

לכל מדעניות רשת סיינס אברוד באשר הינכן, שלום וברכה. יום האשה השנה...

ראיון עם מדענית חוזרת, עם ד”ר מיכל ארד

משרה נוכחית – VP Academia and Science, Awz Ventures באילו תחומים עסקו...

אירוע הפתיחה של Synergy Innovate של את”א יוצא לדרך!

האם תהיתם איך חדשנות ברפואה באה לידי ביטוי במלחמת חרבות ברזל? איך...

התפרסם הקול הקורא השני לתוכנית לתמיכה בהעסקת חוקרים מצטיינים במעמד חוקר בשיתוף עם המרכז לקליטה במדע במשרד העלייה והקליטה

***שימו לב, מועד ההגשה נדחה ל 12.5.24*** הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה...

הכירו את מרכז הסרטן המשולב הטכניוני – ראיון עם מנהל המרכז (שמגייס!)

שלום פרופ’ אמיר אורין, ראש מרכז הסרטן המשולב הטכניוני ספר על המרכז: מרכז...

יש לך דוקטורט, או עד שנה לסיומו? זה הזמן להוביל את השינוי

נפתחה ההרשמה להגשת מועמדות למחזור י”ד של תוכנית ממשק – ממדע למדיניות, מבית...

התפרסם קול קורא למתן מלגות למדענים חוזרים ע”ש יצחק שמיר למשתלמים במחקר לשנת 2024

משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה (להלן – המשרד) מפרסם בזאת קול קורא לקבלת...